Frilansgurkan har tittat upp

imageJag är inte mycket för att förså hemma i köksfönstret, lägenhetsinnehavare som jag är. Inte heller sår jag tidigt i växthuset för att plantera ut. Det som blir till i min trädgård härdas på plats, kan man säga.

Frilansgurkan sådde jag i mitten av maj och nu har den tittat upp. Naturligtvis borde jag täckt den med fiberduk men hade inte tillräckligt. Den har fått kämpa men nu får den ett varmt mottagande i alla fall. Jag har byggt ett miniväxthus av fiberduk jag fick av min flyttande mamma så nu ska väl mina plantor snart komma i kapp min värsta konkurrenters också!

Jag är nyfiken på hur de kommer att utvecklas. Har aldrig drivit frilansgurka tidigare. Bara de hinner upp innan jag åker till Bali i augusti… Jag är visserligen trädgårdsfrälst men avstå utlandssemester kan jag inte och har inte riktigt ork eller möjlighet att ta den en annan tid på året heller. Håll tummarna för att frilansarna snart visar vad de går för.

/Kolonistan

Kommentera

