Mina oväntade potatisar

Mina oväntade potatisar

I våras hittade jag längst in i mitt kylskåp några förskräckligt grodda potatisar, massor av ögon och lite mjuka. Tog med dem till kolonin för att slänga i komposten, men tänkte om. Istället för att kompostera dem grävde jag ner dem under vinbärsbusken för att se om de skulle växa. Jag fick vänta länge men nu har jag fina röda potatisar att plocka upp. Rött skal och lite gult fruktkött. Minns tyvärr inte sort. Potatisblommorna kom sent och var vackert gredelina, samma nyans som Beskows Tant Gredelin.

Kommentera

