Välkomna att hälsa på!

image

Nu gäller det att jobba hårt mellan regnskurarna. Nästa vecka har vi öppet hus på kolonin. Jag har rensat ogräs i landen och nu ska jag ta mig an gångarna emellan.
Har också förberett lite annat inför visningen. Jag har grävt upp och krukat plantor som jag tänkte dela ut. Vi har ju inga mördarsniglar så det går bra.
Har även samlat frö från stormhatt, akleja, krasse och ringblomma. Tänkte försöka hinna göra små påsar. Det blir både sött och praktiskt. Kom just på att det också är ett bra sätt att marknadsföra min blogg på!
Hoppas nu bara på fint väder på tisdag. Roligt om det kommer mycket folk. Visningen som genomförs av en guide från länsmuseet är viktig eftersom vi genom att bli mer synliga är bättre skyddade mot marknadskrafterna som tydligen vill bygga här!
Rosenlunds odlarförenings område har sitt ursprung i matkrisens 1930-tal. Odlingstomterna har naggats i kanten med åren. Även om vi i dag inte behöver odla för att få mat på bordet är dessa viktiga för många. Det känns skönt att odla giftfritt i dag när larmen duggar tätt.
Välkommen att hälsa på i vår gröna lunga 22 augusti 2013 kl.18.

/Kolonistan

4 responses to this post.

  1. Posted by Tomas on 13 augusti, 2013 at 16:13

    20? Vinner jag på walk over då? #Blodomloppet

    Svara

Kommentera

