Shabby chic i min trädgård

20130719-094825.jpg

En gång i tiden drömde jag om en romantisk vit trädgård i Vita Sackvill-West anda.
Därefter var det en ljuvligt blå sommardröm jag ville ha. Nu har det blivit en svensk flagga med stråk av klaraste solgul blandat med en blå och lila väv.
Av min vita period återstår en ensam knoppande new dawn. Den får en handfull sköra blommor i år.
Min trädgård är en spegel av mig. Vad betyder då färgkaskaderna och vad betyder det vita hörnet?

/Kolonistan

Kommentera

