Törnrosasömn i växthuset

20130701-202525.jpg

Jag föll i djup och drömlös sömn till dess kylan väckte mig med en smekning på mina bara ben. Törnrosa sov i sitt slott i hundra år, jag fick i alla fall 45 minuter i en brassestol i växthuset. Så välförtjänt. En del skulle skämmas men när jag är trött är det ibland bara att kapitulera och då är det skönt att vila ”tryggt” mellan slingrande gurka och tomatstänglar. Har jobbat hårt i några dagar och fått alldeles för lite sömn så med lite go mat i magen (grillat plus rabarberpaj), sol, samvaro och ogräsrensning bäddade jag för min komartade törnrosasömn. Var är min prins?

/Kolonistan

One response to this post.

  1. Han har nog inte hunnit fram. Du vilade för kort tid!😉

    Svara

Kommentera

