Min midsommarkrans

20130622-111541.jpg

Min midsommar var fin och lugn. Hann med två tupplurar innan klockan slog 03 på midsommardagens morgon, där emellan picknick och grillfest med tipspromenad och musik på högsta volym – hemmafest i Mariefred. Mina grannar på kolonin ska fira i sin stuga och det lät mysigt. Jag tog med mig en bit av kolonin hit; en hink prästkragar, blåklint, gullspira och blåblommande salvia. Det blev en krans i håret och en imponerande bukett på bordet till slut. Sju sorters blommor under kudden fick anstå men Lantlorden låg ändå på kudden bredvid…

/Kolonistan

Kommentera

