Planterar ut min rubinröda sol

20130617-212446.jpg

I kväll har jag planterat ut tre gängliga solrosplantor i rabatten. Jag satte försiktig ner dem i en vid triangel. Vill att de ska sticka upp som glada kanaljer bland de röda dahliorna jag satte ner häromdagen – halva priset på Maxi Ica så håll tummarna!

Tänk vad maffigt om jag kunde haft ett fält av gnistrande svartröda solrosor! Minns de stolta gula i Rumäniens bördiga jordbrukslanskap. Så filmiskt, så säreget och så livsbejakande.

/Kolonistan

/Kolonistan

Kommentera

