Dagens blomma

20130603-230412.jpg

Min pepparrot har fått vackra vita blommor. Då gäller det att se upp så att jag snart inte har pepparrot överallt i landen, den frösår sig lätt. Hittills har jag inte skördat den men kanske att jag tar mig tid i år. Det är en del pill. Ta upp rötter och putsa dem rena från små rottrådar för att få en kraftig smakrik rotstam. Så himmelskt gott är inte en lövbit med pommes, riven pepparrot och en halva rå ägggula serverad i sitt skal?

/Kolonistan

One response to this post.

  1. Den inte bara frösår sig lätt…den sprider sig rätt intensivt med rötter också! Grävde ner min i en bottenlös hink, men det hjäälpte inte. Förstod senare att hinken ska vara minst 50 cm djup om man ska kunna göra så! Men det är vansinnigt gott med pepparrot! 🙂

    Svara

Kommentera

