Så växer det på kolonin

20130529-222710.jpg

Det händer att jag vill ha kolonin för mig själv, bestämma själv utan andra viljor. På våren känns oftast 200 kvm som ingen match alls (även om årets stressiga vår varit ett undantag) men framåt semestern och hösten är det skönt att dela på bördorna. I år får jag erkänna att mitt bidrag till kolonin varit litet men jag försöker att hålla i minnet de där första åren när det var jag som grävde upp alla land för hand, reste staket och körde skräp i stora lass. Det är alltså inte min förtjänst att gräsmattan i år är välklippt och kanter, staket och växthus vackert nymålat i vitt. Jag kikar också lite avundsjukt på de spirande raderna i det stora trädgårdslandet (ovan). Mina land och rabatter ska ha en mer fri form även om den i år är lite friare än planerat. Då drar jag efter andan och tänker att när juni kommer kommer ledighet och kliande gröna fingrar får tid att gräva sig bruna i myllan.

/Kolonistan

Kommentera

