Kolonin är mitt andrum

20130529-215446.jpg

Jag andas på kolonin. Inser att jag har låtit luften bara fladdra någonstans mellan läpparnas pustar och hjärtat i halsgropen hela arbetsdagen och äntligen drar in luften genom näsan djupt ner i maggropen medan pulsen sjunker. Nu har solen försjunkit i försommarnattens ljusa vila medan jag har rensat ogräs och klippt ner min vindpinade ros som bara har vassa törnen kvar på nakna grenar. Blir sittande på ljugarbänken med ryggen mot vinbärsbusken som utan att jag märkt det denna livets stressigaste (men lärorika) vår gått från knoppande grönska med skygga blommor till bärkart.

/Kolonistan

Kommentera

