Kryper runt i jorden

20130508-004049.jpg

20130508-004225.jpg

20130508-004257.jpg

20130508-004319.jpg

20130508-004336.jpg

Det känns befriande att ha röjt upp på kolonin. Passade på när det var soligt i helgen. Hela lördagen kröp jag runt i jorden med sekatör och kratta.

Först klippa bort torra blomställningar och sedan rensa ogräs. Jag tycker det är bra att spara städningen till på våren för då har plantorna lite extra skydd av löv under den kalla vintern men det är också lättare att se var det kommer upp perenner så att man inte rensar bort något av misstag.

Här ovanför är lite blandade bilder både före och efter. Nu hoppas jag att värmen håller i sig så att jag kan så i nästa vecka. Ligger lite efter tidtabellen men det verkar ju de flesta göra efter den här maratonvintern. Förra året hade jag sått för länge sedan – inbillar jag mig.

Så här på våren när trädgårdsland och rabatter är nakna tycker jag det är extra vackert att sätta ut några vackra lerkrukor och mitt fågelbad mitt i landet.

/Kolonistan

PS: Jag vill också tacka bloggaren bakom Interior Stockholm som lyft fram Kolonistan under rubriken ”Read it, Need it, Love it”. Superkul!

Kommentera

