Planterar bladselleri

20130504-151243.jpg

Äntligen är vädret varmt och soligt nog för att det ska klia i mina gröna fingrar. I dag gör jag mitt första ordentliga pass på kolonin. Har rensat och klippt ner gamla kvistar i ytterligare ett trädgårdsland. Mina härliga grannar anlände också ”nu flyttar vi in!” var hälsningen och nästan direkt kom Helen över med en liten uppdriven planta bladselleri. De hade tagit med sig lördagsmiddagen i en ryggsäck. Då kände jag att det kurrade i magen men jag ska hålla ut lite till. När det är vindstilla är det underbart här!

/Kolonistan på grönbete

Kommentera

