Höstlyx på en tisdag

20120904-163621.jpg

I dag äter jag så fort jag kommer åt. Höstdeppet och tröttheten satte i med full kraft så då gäller det att skippa LCHF-tankar och mata in mjuka kolhydrater och färgstark mat med antioxidanter. Lyxa till det med en god kantarellsmörgås på mitt vis. Jag steker de fina gula kantarellerna i mycket smör och saltar för att få fram smakerna. Precis innan jag tar upp kantarellerna steker jag snittytan på brödet knaprigt. Nyskalade bondbönor fick också steka med någon minut och gör den här till rätten både vackrare och nyttigare.

Grönt recept: Kolonistan höstmacka
1 delad ostfralla eller annat ljust bröd
1-2 msk smör
1 näve gula kantareller
1/2 dl gröna kokta bondbönor

/Kolonistan

Kommentera

