Vackert blå blommar luktärt

20120819-201332.jpg

En av mina luktärter är blå som en ren sommarhimmel. Jag sådde många i våras men få har levererat kaskader om än något. I helgen fick jag lära mig att det finns fleråriga luktärter. Måste så dem nästa år! De är lika vackra men saknar konstigt nog doft. Tänkte att jag kunde blanda fleråriga och underbara ettåriga doftande. Trivs de fleråriga blir de nästan svåra att bli av med säger min svärmor.

/Kolonistan

Ps: Klipp av nio stänglar med luktärter och sätt en och en i små parfymflaskor på middagsbordet.

2 responses to this post.

Kommentera

