Gör en bukett av älskade solhatten

20120816-101908.jpg

Grönt tips: kombinera röd solhatt med…

Hatten av för sensommarens läckraste blomma. Den färgstarka röda solhatten av Rudbeckia-släktet är en perfekt snittblomma
Tålig på stadiga stjälkar, som blir perfekt som snitt, står den röda solhatten nu i våra sensommarrabatter. I går gjorde jag en lilatonad doftbukett av två vinröda solhattar, en ullig rosa astillbe, en lila kungsspira och ett par kvistar grönmynta med håriga blad och lila blomknoppar.

Jag terasserade blommorna och skapade en bukett med en tydlig framsida, som hade höjd bak och var lägre fram. Fixerade med ett grönt snöre för att formen skulle hålla sig. Passar perfekt på ett sideboard.

Min kompis fick med sig den hem för själv ska jag ut på resande fot. Hoppas att inte alla blommorna har blommat över på söndag för jag vill ha en lika dan själv.

/Kolonistan

One response to this post.

  1. Åh solhatt är så fint!

    Svara

Kommentera

