Så bakar du rabarberfrallor

20120629-092803.jpg

Jag älskar som ni vet anspråkslösa köksväxter som ger massor utan att kräva massor av skötsel. På min koloni odlar jag därför röda vinbär, hallon, jordgubbar och rabarber!

Förrförra året undrade jag om det fanns sätt att använda rabarbern i matlagning utan att göra kakor, pajer och annat sött. Då hittade jag ett gott recept på rabarberkyckling och kom även fram till att rabarberchutney kunde ersätta mangochutney till både grillat och som smaksättare i en kycklinglåda med crème fraîche.

Här kommer ett nytt rabarberrecept från Arla köket att testa:

20120629-094139.jpg

/Kolonistan

Kommentera

