Mixa min sommarbukett

20120628-211012.jpg

Har kommit på att jag oftare plockar hem blommor än grönsaker från kolonin. Det är härligt att kunna plocka färska blommor buntvis och arrangera stora och små buketter i vas. Stort och dramatiskt med sensommarens astillbe och solrosor eller rart och sött med vackra röda kvistrosor. Till midsommar gjorde jag en enkel bukett med massor av vita prästkragar som stod nästan en vecka på sina sega men mjukt böjda stjälkar. I går blandade jag rosor, prästkragar och stäppsalvia till en handbukett åt bästa S. I dag matchade jag rosor, stäppsalvia och gula mormorsblommor i en bukett åt lantlordens päron!

/Kolonistan

Kommentera

