Nattarbete på kolonin

20120627-231044.jpg

Härligt med långa ljusa kvällar. Jag vet att det redan har vänt men än så kan vi njuta. I dag kom jag vid halv åtta på kvällen till kolonin, först rensade jag lite ogräs och sedan rensade jag lite till.
Där emellan njöt jag och bästa S av knytis i kvällssolen – och vilken knytis det blev: sallad med dill, trädgårdssyra, ruccola, isbergs och plocksallad dripplad med mangokräm, svarta oliver och rosenblad! Till det halloumi, kryddgetost, rostbiff, rökt skinka, gröna och svarta oliver, jordgubbar, och melon och till efterrätt mandelkubb, risifrutti med passionsfrukt och några ostbågar på det!
Nu sitter jag i växthuset och äter krossade mandelkubb medan juninatten blir kallare. Fönstren har nästan immat igen. Jag har rensat ogräs och grävt i tre timmar och njuter av att sitta ner i stillhet. Min bror undrade om jag hade pannlampa! Kolonistan svarade: Juniljus och bra syn!

/Kolonistan

20120627-232007.jpg

Kommentera

