Prästkragen har slagit ut

20120613-001411.jpg

Har låtit även prästkragen ta stor plats i mina rabatter. Egentligen låter jag allt som växer bra, är lättskött och vackert växa nästintill fritt i rabatterna. Organiskt. Naturlig skönhet. Prästkragen var en liten ensam som fick stå kvar och har nu börjat ta verklig plats. Så gracil och så enkel. Står sig också bra som snittblomma. Hoppas att det finns många kvar till midsommar, då ska jag binda en krans av enbart vita prästkragar eller blanda prästkragen med rödklöver. Ingen riktig midsommar utan en hemmagjord krans. När jag var halvvuxen och firade midsommar på vårt sommartorp gjorde jag en tre meter hög majstång med ringar, klädd med björk och syren och ringar av ängens blommor bara för min (och mina föräldrars) skull.

/Kolonistan

Kommentera

