Fågelskydd för söta ärtor

20120607-180639.jpg

Grönt tips:

Här kommer ett litet tips på hur ni ska skydda era rara små sockerärtor mot sugna småfåglar. Jag gjorde helt enkelt fler korgar av hönsnät – men satte dem upp och ner över de söta lockande skotten. Jag har nämligen haft påhälsning av flygande nallare förut, först knaprade de blad till dess jag skyddade med vasst hönsnät och sedan tog de alla baljorna när jag väl skulle plocka!

/Kolonistan

2 responses to this post.

  1. Posted by marie-louise on 10 juni, 2012 at 06:36

    Jättebra tips. Så långt har jag inte tänkt, men något liknande, dock mot mina katter, och i lång modell hade jag i dag tänkt göra till mina bönplantor som ska ner i jord, De ska växa tillsammans med rosor o clematis i rosbågarna hade jag tänkt mig (har bara ca.40kvm utanför min lägenhet). Katterna är o småkrafsar i jorden runt växterna. Så nu blir det korgar att tillverka för ärtorna, som växer i en hörna av ”tomten”.

    Svara

    • Det kan vara underbara 40 kvm att ha och mycket får ändå plats! Låter härligt att blanda. Ett år sådde jag dill bland rosorna. De stolta och skira gula dillkronorna stod fint mot flamentanzens cerisrosa och bulliga blomhuvuden!

      /Kolonistan

      Svara

Kommentera

