Trädgården är en saga

20120514-124812.jpg

20120514-124832.jpg

20120514-124845.jpg

Vem minns inte sagan om trädgårdsväxterna och ogräset. Jag tror det var den boken som väckte mitt intresse för att odla. Här läste jag om kärringtand som grät bittert över sitt fula namn och blev omdöpt till guldkrona. Här lärde jag mig namnen på ängens alla blommor och ogräset utanför staketet. Så: Tänk på att varje liten blomma är en personlighet och även tisteln är människa bakom den taggiga ytan 😉

/Kolonistan

Kommentera

