Fröpåsarna i mitt liv

20120509-005030.jpg

Nu har jag slitit ont en vecka. Roligt men motigt. Friheten hägrar. Kolonin tre dagar i rad. Gräva, vattna, så de sista två fröpåsarna (se ovan i bild), köpa fröer jag missat (rosagul ringblomma, kryddtagetes…), köpa nya plantor (bolltistlar) och råttgift (till kanaljerna som knaprar i sig en efter en av mina pårotsväxter (senast bolltistel). Kanske hinner jag bygga en till spalje – och ta med mig mitt staffli och måla utomhus på kolonin!

/Kolonistan

Kommentera

