Kolonistans blogg är en liten succe´

Uteplats. Min frösådda riddarsporre är ståtlig trots nattens regn och ett hopträngt läge mellan en tynande fläder och svällande bondbönor. Den vackraste inblicken i min trädgård får ni här. 15 juli 2011

Uteplats. Min frösådda riddarsporre är ståtlig trots nattens regn och ett hopträngt läge mellan en tynande fläder och svällande bondbönor. Den vackraste inblicken i min trädgård får ni här. 15 juli 2011

Kolonistan – gröna fingrar och blått nagellack är en liten bloggsuccé. Det vill jag tacka alla Er läsare för. Jag startade bloggen våren 2010 och har stadigt fått en större läsekrets. I mars i år slog jag tidigare rekord med råge. Jag hade nästan 1500 läsare, vilket gör det till bästa besöksmånaden sedan starten även om det naturligtvis inte är i närheten av den omskrivna modemaffian.

Mönstret är tydligt att under våren ökar intresset för trädgårdsdesign, odling och en grönare livsstil men det är också tydligt att min läsarkurva pekar rejält uppåt i år. Döm om min glädje när 173 besökare den 27 mars kikade in hos Kolonistan. Nästan dubbelt så många som den förra toppnoteringen! I dag publicerade jag dessutom min 1000:e bild här på bloggen – men bilden ovan är en favorit från förra sommaren.

Jag har gjort 365 inlägg sedan starten. Förra året när jag tillfälligt var stationerad i storstan var en lugnare bloggperiod, vilket gav avtryck i något lägre trafik hit men samtidigt är jag glad över att se att så många trogna läsare stannade kvar och att fler tillkommit sedan dess.

Kolonistans mål i år är naturligtvis att vara en ännu mer inspirerande hållplats i din gröna vardag med inspirationsbilder, så gör du-guider, byggprojekt och gröna tips. Har du några frågor om trädgård så hör av dig hit. Har du tips som skulle hjälpa mig att få grönare fingrar tar jag tacksamt emot dem. Kolonistan är ingen expert. Hon är mitt alterego som gillar jord under naglarna och att skörda frukten av hårt arbete. En lite lagom lat odlare med en stor dos nyfikenhet och entusiasm. Jag vill ha fler följare och fler kommentarer i år.

En trädgård är sällan en spargris, kan jag intyga, men däremot en ständig källa till glädje. Jag blir lite lyckligare av att rensa ogräs och motionera med spaden i jorden. En grönare livsstil på koloni (i) stan. Hjälp mig att sprida grönska i bloggvärlden genom att dela den här bloggen med andra! Välkommen till en ny odlingssäsong här på lotten.

/Kolonistan

One response to this post.

  1. Häftigt! Bara att Allt om Trädgård nämnde din blogg här: https://www.facebook.com/AlltomTradgard gjorde nog att du fick en topp! Kul! Så hittade jag din blogg oxå! Lycka till med allt!

    Svara

Kommentera

