Vårbrasa på kollo

20120330-085126.jpg

På kolonin finns en gammal soptunna i metall. Numera används den när vi ska elda upp skräp. Den är förberedd för vårbrasa och jag hoppas att vi kan samlas runt glöden och grilla lite korv när det hårda arbetet är klart.

/Kolonistan

4 responses to this post.

  1. Snygga bilder! Använder du någon app eller likande?

    Svara

    • Hej!
      Tack. Tycker om att fota, till bloggen föredrar jag iPhone, smidigt och snabbt. Jag använder mig av två favoritappar: Camera+ som man tar korten igenom och där man sedan kan manipulera bilderna något och välja ram. Comic book som jag främst använder som ett smidigt collageverktyg.

      Kolonistan

      Svara

  2. Jag önskar jag hade mer tålamod att finlira med bilderna i datorn men hittills har jag bara gjort introduktionsförsök i photoshop. Det viktigaste är en bra komposition i fotoögonblicket. Ibland kan man göra en bra bild bättre genom att beskära. Framöver ska jag nog köpa till en objektiv med bättre brännvidd till min kamera och försöka hitta en app till iphone som gör samma sak.

    /Kolonistan

    Svara

Kommentera

