Dagen boktips: Koloniträdgården

20120327-001925.jpg

Grönt tips:
Om du som kolonist bara ska välja en bok på den gröna hyllan i år så måste du plocka Koloniträdgården av Kenneth Nilsson och Ingrid Nordwall (Forum). Den har allt! Här kan du läsa om arbetarna som längtade efter grönska och var av nöd tvungna att odla i kolonirörelsena begynnelse och få nya ideer på hur din stuga ska se ut. Du möter också odlarna, får inspirerande odlingstips, gröna recept och listor med planteringsförslag. Min bok har med åren blivit lite medfaren eftersom jag alltid har den nära till hands och ofta har den liggande i växthuset där jag kan ta en paus och läsa i min vilstol eller kolla upp något. Jag har också lånat ut den till grannar på kolonin.
/ Kolonistan

20120327-002705.jpg

Kommentera

