Så fyndar du på loppis

20120205-184716.jpg

Första regeln när man ska fynda på loppis är att bara köpa sådant som man gillar. Köp med hjärtat! Tänk efter först om det är dyrt. Om du går efter regeln att bara köpa sådant du tycker om och vill ha hemma blir du inte besviken ifall du senare upptäcker att det var värt lite mindre i reda pengar. Mitt största fynd är en femarmad ljusstake i alabaster och zink. Det var kärlek vid första ögonkastet! I går såg jag en kusin till min ljusbrud i tidningen Hem & Antik. Ni ser den uppe till vänster i bilden ovan. Det som skiljer är i princip färgen i alabastern – och priset. Ljusstaken på bilden kostar 525 kr på Old Touch. Min betalade jag 250 kr för på Stallqvarnens diversehandel i september 2010. Här är mitt fynd som jag inte planerar att skiljas från:

20120205-185737.jpg

Kommentera

