Loppisjakt på hemmaplan

20120203-221011.jpg

Den här vackert bedagade lejonstatyn med urverk stod en gång i lillstugan på vår sommargård. Den är nött och stött men fin på ett grandiost vis. En prydnad för varje spiselkrans och alldeles särskilt en humoristisk penisförlängare i ett engelskt bibliotek. Min morfar var inte den som behövde förstärka sin pondus men han var svag för bling bling och hade rätt många spiselkransar… Jag har ingen – än! Därför har lejonet blivit stående i min mammas källare år efter år. Nu hämtade jag hem mina karaktärsföremål. Var på loppis och hittade massor av fina saker men sedan kom jag på att jag kunde rota i mina egna garderober! Gör det ni också!!! Eller, åk till en rolig loppis i Ulricehamn med bra pris (infarten mot Falköping vid Lidl). Då kan du köpa den här vackra hjälmen i läder och glänsande metall för 300 kronor:

20120203-222346.jpg

Kommentera

