När naturen tar över…

Naturen tar över kolonin. Här är grannens växthus som tyngs av vinrankorna och någonstans där under finns ett spår av mänskligt liv i all grönskan. augusti 2011

Naturen tar över kolonin. Här är grannens växthus som tyngs av vinrankorna och någonstans där under finns ett spår av mänskligt liv i all grönskan. augusti 2011

… och instinkterna är det enda man har att gå på kanske jag skulle skriva för att sätta ord på vad jag känner. Eller något i stil med att gräva där man står i maggropen för att hitta vägen framåt. I dag står jag närmare min koloni än i går i alla fall. Längtar dit. Behöver jorda mig. Det har varit för mycket blixtar och dunder. Närmare naturen är nästa steg.

/Kolonistan

PS: Det finns något meditativt över att snoppa krusbär inför ett stort syltkok. Tar hand om de sista som jag plockade när jag vara nere för en vecka sedan.

Höst hos grannen på kolonin. 1 okt 2010

Minns ni den här bilden? Samma ställe men naturen har återtagit ännu lite mer av sitt revir. Höst hos grannen på kolonin. 1 okt 2010

Kommentera

