Besök i lustgården

Kungsljus i kvällsol. 19 juni 2011

Kungsljus i kvällsol. 19 juni 2011

Längtan bor ständigt i mitt bröst. Det kliar alltid i fingrarna. Mina naglar saknar sorgekanter. Härligt att äntligen få lukta på mullen och se att den trädgård jag har lämnat inte har övergivit mig. I lördags gjorde jag ett kort besök i min egen lustgård. Min lott i livet. Plockade med mig rosor och rabarber för att njuta av min sommarträdgård även på avstånd. Min vackra flamentanz har inte bara överlevt den stränga vintern utan kröner sitt fjärde år med oräkneligt många knoppar som alla lovar vackra blodröda rosenrosetter.

Lustgård har ett himmelskt ljus över sig när solen bryter igenom regntunga skyar. 19 juni 2011

Lustgård har ett himmelskt ljus över sig när solen bryter igenom regntunga skyar. 19 juni 2011

Så här frodigt växer våra bondbönor – vackert mörkt bladverk och vita blommor i en häcklik formation längs lottkanten.19 juni 2011

Så här frodigt växer våra bondbönor – vackert mörkt bladverk och vita blommor i en häcklik formation längs lottkanten.19 juni 2011

Bönland. Här syns att det verkligen börjat komma upp och ni får tänka er att irisen skulle ha dansat över alla de andras huvud med sina vippiga blå kjolar. 19 juni 2011

Bönland. Här syns att det verkligen börjat komma upp och ni får tänka er att irisen skulle ha dansat över alla de andras huvud med sina vippiga blå kjolar. 19 juni 2011

Blå blom. Mitt trädgårdsland har äntligen börjat få form och färg efter den hårda vintern.19 juni 2011

Blå blom. Mitt trädgårdsland har äntligen börjat få form och färg efter den hårda vintern.19 juni 2011

Kommentera

