Kolonistan ska gräva ner sig i…

 

Höstträdgård. En vacker bild av min koloni som mognat och förbereder för höstens lugnare tempo. 25 sept 2010

Höstträdgård. En vacker bild av min koloni som mognat och förbereder för höstens lugnare tempo. 25 sept 2010

Det finns stunder i livet då man bara vill gå ut och gräva ner sig. Det är mörkt ute nu så det blir lite svårt att gräva på kolonin men det är så här det kan kännas när höstens stora vemod rullar in. Nattmörker och ensamhet.

I morgon ska det bli en fin höstdag. Då finns det ett helt jordgubbsland att gräva upp och ta utlöpare från. Riktigt hårt och skitigt jobb i kökslandet är precis vad jag behöver! Min koloni är verkligen den fasta punkten som jag och mina spadar kretsar kring. En vänlig grönska som alltid lyfter mina sinnen – och just nu hade jag behövt ett lyft på sådär tusen meter.

/Kolonistan

PS: Jag ska nog göra lite mer pumpapaj också. Eller något annat läckert av de återstående små rackarna. Min oändligt välförtjänta veckoledighet efter ett riktigt tungt pass är äntligen här!

2 responses to this post.

  1. Oj!oj!oj! Dags att hämta hem mina chokladblommor.Måtte det inte bli sååå kallt här i Blekinge!!!
    Höstkram *piah*

    Svara

    • Frosten är inte att leka med. Här har den färgat vinblad och lönnlöv i rostiga toner. Chokladblommor låter härligt. Luktar den lika gott som det låter?

      /Kolonistakram

      Svara

Kommentera

