Trimmer all the way baby

 

'Trimmat 25 sept 2010

'Trimmat 25 sept 2010

 

Då har jourgruppen ryckt ut. Det var dock inget alarmerande att rätta till på kolonin. Gräset växer inte längre så mycket nu på höstkanten och dasset var redan städat. Phu! Jag gjorde bekantskap med trimmern, den yngre förmågan som vi har köpt in till kolonin. Fräste bort så mycket jag kunde men det var svårt att komma igenom det höga och våta gräset  på allmänytan runt min koloni.

På lördagkvällen när jag tog min vanliga tupplur inför utgång med Baby men väcktes jag ur skönhetssömnen av jourgruppens sammankallande. Hon, som jag aldrig har träffat i verkliga livet för att lotterna är så många och jag är där när alla andra jobbar, tänkte höra efter hur vi skulle dela upp sysslorna och vi pratade en stund. Förbittrat berättade hon också att en av oss sex i gruppen inte tänkte ställa upp.

Den försynta själen i telefon var rent av chockad. När hon hade presenterat sig och sitt ärende för mannen och han hade helt sonika sagt att han inte ville göra något. Hon trodde nog först att hon hörde fel. Då förklarade han igen att han inte gillade nyordningen med jourgrupper och att han under sina tio år med kolonin minsann aldrig hade behövt hjälpa till. Det tänkte han inte göra nu heller. När hon bad honom framför det till styrelsen sa han så klart: Nej, det vill jag inte göra! sa gubben.

Hade jag fått höra den historien innan jag tog fram trimmern kanske hela området hade blivit trimmad. Lite oförskämt att vara så motvals. Han verkade inte ha medicinska skäl och det finns ju lättare sysslor som tom ett barn kan göra, som att kolla vattenkranarna.

Jag var i alla fall stolt när jag hade fått till gångarna. Nu kommer man fram där det tidigare var djungel. Nu kan alla passera och  jag hoppas att många gör det för då slits gräset och jag slipper jag klippa igen! 

Trimmertvätt 25 sept 2010

Trimmertvätt 25 sept 2010

Kommentera

