Som man sår får man skörda

 

Pumpafrön - som man sår får man skörda. 2 19 sept 2010

Pumpafrön - som man sår får man skörda. 2 19 sept 2010

 

Här är min samling med härliga slajmiga pumpafrön. I våras fick jag en handfull från grannen. Nu har jag nog att dela med mig till ett helt kompani nästa år. Som man sår får man skörda, brukar det heta. Eller kan man med mindre grönskande språk så här på nattkanten säga: som man bäddar får man ligga – och det hoppas jag blir skönt och snart för jag ska upp och jobba tidigt.

På lördag är det jourdag på kolonin. Har ingen annan tömt latrintunnan måste jag ta tag i det. Klippa mellan lotterna. Kolla stängsel och vattenkranar. Det jag ser fram emot är däremot att få köra trimmer igen. Tänker samla på mig massor av aggression och frustration och ta ut det helt på kirskålen på lördag!

Godnatt!

/Kolonistan

One response to this post.

  1. Ojoj, anar att du samlar på dig all den där aggressionen på jobbet… Kanske tur man är i långt ut i periferin – även om jag tillstår att jag saknar dig!!!
    För att fortsätta ordspråken: En sann vän är som en sällsynt fågel…
    Frodig kram!

    Svara

Kommentera

