Hem ljuva hem, eller?

 

Foto-Inger Ekrem, Riksförbundet Svensk Trädgård

Foto-Inger Ekrem, Riksförbundet Svensk Trädgård

 

Nu är semesterron som bortblåst. Hemma igen. Knappt ett dygn och sedan börjar spänningarna redan dallra på ytan… Bäst att åka direkt till kolonin och gräva bort dem. Nu är det verkligen höst för mig. Börjar jobbet om några dagar. Mörka kvällar blir till mörka eftermiddagar. Kolonistan är vemodig.

Skönt då att Mr Promiseland är på gott humör. Han har tom fått ner staketstolparna. Dock inget staket uppe – ännu. Kanske, kanske… Det som var undanställt blev tydligen sålt…? Nu är nya längder beställda. Kanske, kanske… Han är i alla fall uppe med tuppen och redan på kolonin för att klippa gräs kan tänkas.

Grönt tips:

Glad gör mig också följande lilla inlägg från Mari som bloggar på Min teppa:

”Du undrade i min blogg hur jag hade jordförbättrat… När jag tog över lotten i höstas bestod den av grov lera!! jag öste på med gräsklippe-överkörda löv, det var vad jag kunde hitta, så där års. Jag både blandade ner och la uppe på. På våren fick jag tag på tre-årig hästskit som jag blandade ner överallt. Nu i höst kommer jag göra lika dant, mera (hakade) löv för att få ner mera mylla.”

PS: Skönt att det är varmt och nästan soligt ute. Jag ska åka till kolonin och se om det finns något kvar att skörda, vinbär och rosenböna. Kanske några hallon.


Kommentera

