Härliga morgon, underbara semester

 

Första hallonet på tungan! Jag plockade sedan flera ljuvliga hallon till min frukosttallrik och tänkte att hallon är nog ändå det bästa bäret; jordgubbar är sådan hajp kring och de lever mycket sällan upp till det solmogna minnet, blåbär smakar så underbart i pajer men det finns ju aldrig tillräckligt många men hallonen däremot mognar om och om igen och är så användbara i sin ljuvliga syrlighet.  I söndags åt jag hallon, jordgubbar och blåbär.  17 juli 2010

Första hallonet på tungan! Jag plockade sedan flera ljuvliga hallon till min frukosttallrik och tänkte att hallon är nog ändå det bästa bäret; jordgubbar är sådan hajp kring och de lever mycket sällan upp till det solmogna minnet, blåbär smakar så underbart i pajer men det finns ju aldrig tillräckligt många i skogen men hallonen däremot mognar om och om igen och är så användbara i sin ljuvliga syrlighet. I söndags åt jag hallon, jordgubbar och blåbär till frukost, då är det verkligen sommar. Nu ska jag åka till kolonin och plocka mer. Det är så härligt att kunna bjuda på när vintern är som kallast och mörkast. 17 juli 2010

 

Framför mig ligger långa lata dagar. Eller i alla fall långa dagar. Ja, någorlunda långa även om vi närmar oss mörknande augusti alldeles för hastigt. Jag har äntligen semester. Två dagar av packning och pyssel i trädgården framför mig och sedan bär det av ut i världen. Underbart! 

/Kolonistan

PS: Avslutningsvis vill jag rekommendera en inspirerande och mustig blogg som skrivs av yrvädret och mångsysslaren Mickan Thor . Hon bor på en småbrukargård i Smålands utmarker (Vetlanda) och skildrar sin vardag med ivrig penna och mycket humor. Missa inte hennes blogg Njutbart Blädder.

Kommentera

