Trots tidig morgon lackar svetten…

Gick och lade mig ovanligt tidigt i går. Tänkte det var skönt att vakna tidigt och slippa svettas i ett par timmar. Som om det gick? Nope. Nu sitter jag här innan klockan ens har slagit tio och känner mig som en klimakteriesvallning.

Det känns lite kladdigt med andra ord, men klaga på värmen vore mig främmande. Jag ska till kolonin, men vet inte riktigt om jag orkar att bara slappa eller om jag orkar att göra något annat än att slappa… Vad tycker ni att jag ska göra?

Min nya ros har inte slagit ut ännu. Den lever dock trots hettan. I övrigt börjar det se lite risigt ut i landet. Vattnade som en galning i går. Funderar på att rycka upp en del, några risiga vallmoplantor föll för rycknerven redan i går. Kanske lägga ut lite fräscht kogödsel på landet, rensa ogräs och luckra…

2 responses to this post.

  1. …samma här, vill också upp tidigt… men sen så är det så härliga långa svala lkvällar innan… då man heller inte vill gå o lägga sig:-)

    Ha de gott! Iag fick vi regn i paradiset:-) Hillevi

    Svara

    • Hej!
      I dag var jag uppe tidigt men hann inte med allt jag skulle inne innan regnet kom. Skönt att det kom regn för växternas skull och svalkan. Kom det uppe i Stocksund också? Såg att du har din firma där… Många inspirerande bilder.

      /Kolonistan

      Svara

Kommentera

