Här kommer Rambo och masakerar kirskålen

Jag säger det direkt: Det har varit en fantastisk dag. Dagens bästa tips: Lär dig hantera röjsågen och bli mindre stressad. 

Tack vare Herr M som har lotten bredvid kan jag numera hantera den gamla jättetrimmern som stått oanvänd i många år i redskapsboden (- och nästa steg är röjsåg kanske?). Herr M hällde lite magic i tanken (oljeblandad bensin, 2 procent olja tillsatt som tydligen kan köpas på Granngården) och värmde upp motorn, sedan lät den högt och ilsket precis som den ska. Eller nja, motorn gick egentligen för snabbt men tydligen fungerar den ändå.

Jag har sällan känt mig så powerful som när jag röjde gräs (och ett och annat hallonskott!) längs staket och gångar. Iklädd bikini, Nisses blåställsbyxor med hängslen, blommiga gummistövlar, rutig kepa och mina stora svarta Garbobriller som skyddsglasögon! Kände mig som Rambo med ett maskingevär i handen – ostoppbar. Det skvätte dock inte blod måste jag tillägga, utan växtsaft när jag masakerade kirskål och annat ogräs. Denna trädgårdssyssla är värsta ventilhatten!

Jag avslutade dagen (lite brunare än jag startade) med att göra världens fynd. Jag sökte en söt fåtölj till sovrummet och fann en fyndplats. Varsågod, här är dagens bästa shoppingtips:

Här är mina loppisfynd. En liten söt Emmafåtölj i ett udda mönstrat tyg och till höger ett bord som jag ska måla i vitt. Priset? 150 kronor för båda! 23 juni 2010

Här är mina loppisfynd. En liten söt Emmafåtölj i ett udda mönstrat tyg och till höger ett bord som jag ska måla i vitt. Priset? 150 kronor för båda! 23 juni 2010

 

Skönt tips/Heidis loppis i Fredstorp 

 Nu avslöjar jag en fyndplats som egentligen är för bra för att dela med sig av. Heidi i Fredstorp vid Axamosjön har varje fredag, lördag och söndag stor loppis i en maskinhall på gården. Hon har oftast enhetspris, fåtöljer 100 kronor och bord 50 kronor. Jag kom dit för att kika på en Emmafåtölj och kom hem med både den och ett bord. Det kliade i fingrarna att få köpa två blekta stoppade stolar i sammet, har sett liknande i en engelsk inredningstidning… Det finns nämligen bara två problem med denna fyndplats: Du riskerar att köpa med dig alldeles för mycket – och risken finns att Stockholmarna hinner före.

Kommentera

