En dag värd att fira… för poliser som äter prinsesstårta

Här äter farbror polis prinsesstårta... Kylskåp istället för vapen i bagageutrymmet...

Här äter farbror polis prinsesstårta... Kylskåp istället för vapen i bagageutrymmet...

Härligt lagom varmt väder i dag. Lantlorden har födelsedag och det firas vill jag lova. Har sett både flaggor och polisbevakning… Ja, nu har vi äntligen kommit ut på stan efter en sen brunch med jordgubbar och lyxjuice.

Det blev lite sent i går men inte för sent. Liten drink i lilla skolådan på Östermalm och sedan mat och match för födelsedagsbarnets belåtenhet. En år äldre och lite visare än i går ska vi nu traska runt i den allmänna (men tyvärr ganska avslagna) rojalistiska yran.

Kanske får jag en glimt att hela härligheten – eller en klänningsfåll. Jag har ännu inte sett några spektakulära blomsteruppsättningar. Kan bero på att jag fortfarande rör mig mycket långsamt genom stan eftersom foten inte är kry ännu. Det roligaste hittills var ett gäng poliser som stod och satt runt en polisbil och åt medhavd prinsesstårta i den ljusblå finkostymen.

Nästa stopp slottet?

Kommentera

