Ömsom sol, ömsom vatten…

 

Blomma för arty party. I dag bjuder jag på en "arty iris", en bild jag gillar trots att något gick fel... 15 juni 2010

Blomma för arty party. I dag bjuder jag på en "arty iris", en bild jag gillar trots att något gick fel... 15 juni 2010

 

… eller ömsom vin, ömsom vatten i kväll kanske. Här är Kolonistan i Stockholm som bjuder på omväxling i både väder och aktivitet. Hade en lyxigt lugn och njutbar dag i går med en vännina. Njöt sol och bubbel på Grodan. I dag har det ena stunden varit regn och andra sol och nyss var det åsksmällar och himlen öppnade sig. Det är inte alltid som allt gott kommer från himlen. Nu ska jag rusa till butiken med den gröna skylten (har inget med odling att göra…) och köpa lite bubbel!

I dag blir det Arty Party och festligt hela helgen. Det är förvisso så att Kronprinsessan kysser sin groda som ska bli prins, men det var inte specifikt det jag syftade på. Lantlorden fyller nämligen ett modigt år till imorgon. Jag har hemliga planer. 

Det har varit en del att pyssla med så därför har jag inte riktigt haft tid att vara hemma på kolonin, eller att blogga. Jag har dock fått en rapport från Yammy Mammy om att kolonin mår bra och är nyvattnad. Det har varit sol och sol och var torrt men nu har även den fått släcka törsten. Tack hjälpen vännen!

/Kolonistan

PS: I morgon lovar jag att återkomma med blommande inspiration från Kronprinsessans kortegeväg. Dessutom ska två oberoende provkök laga till rabarberkyckling i helgen och betygssätta denna anrättning så klart!

Kommentera

