Uppehåll får bli koloniväder

 

Den vackra gräslöksblomman har tårar i regnet. 10 juni 2010

Den vackra gräslöksblomman har tårar i regnet. 10 juni 2010

 

Vaknade nyss av en falsk sol. Just när klockan ringde sken solen utanför. Jag hoppade upp som ett skott, vilket jag aldrig gör annars. Då gick solen i moln. I moln. Himlen har de senaste tio minutrarna blivit allt mer gråmulen och markisen som också blev lurad har fått rulla ihop sig i skydd för annalkande regn och starka vindar. 

Vaknade och trodde att det var koloniväder. Tänkte att nu kan jag måla i bikini igen (som tyvärr fick sig två vita fläckar på rumpan sist…) och avsluta vad jag påbörjat. Nu kommer första regndropparna istället! Jag har ju en liten bit av kombisoffan kvar. 

Konferensen börjar först vid lunch och här sitter jag och gäspar. Har gjort alla förberedelser. Jag är ju nattmänniska så det gjordes när jag ugglade i min ensamhet. Det får bli en tur till kolonin ändå och ni får under tiden njuta av några av mina blommor som jag fotograferade i torsdags.

En vallmoknopp slokar av regnets tyngd. 10 juni 2010

En vallmoknopp slokar av regnets tyngd. 10 juni 2010

 

Mycket snart öppnar irisen sina blå ögon och ser på världen några korta dagar. 10 juni 2010

Mycket snart öppnar irisen sina blå ögon och ser på världen några korta dagar. 10 juni 2010

 

Här blommar gräslöken och i bakgrunden slår snart en rosa vallmo ut... 10 juni 2010

Här blommar gräslöken och i bakgrunden slår snart en rosa vallmo ut... 10 juni 2010

 

Om jag hinner lägger jag ut några kollobilder ikväll, men schemat är fullspäckat i dag. Jag håller tummarna för att jag hinner med en minimal tupplur i kväll innan jag ska på drinkparty – och får jag någon minut över uppdaterar jag så klart. Ha en bra dag!

Kommentera

