Rädisor stora som manstummar

 

Här är mina fantastiska rädisor - dagens skörd 9 juni 2010.

Här är mina fantastiska rädisor - dagens skörd 9 juni 2010.

I kväll ska jag inte sitta uppe och uggla. Bara skriva några rader om min regniga men härligt avslappnade dag. Det var ruggigt och regnigt men åh så det hade växt. Snart blommar vallmon i någon färg jag inte känner till än och rädisorna var nu tre gånger så stora som i lördags. En rejäl karltumme drog jag upp och tog med mig hem! En hel bunt avlånga och nästa lika stora tog jag också med mig hem. Min kameramobil har jag inte haft tillfälle att laga. Så tills vidare får jag hoppas på att någon vänlig själ förbarmar sig över mina vackra rädisor och då ska jag lägga in en bild senare i kväll. Ni kommer bli imponerade! 

Är ni imponerade nu? Jag har fått en ny kamera så här är bilden (ovan) av mina fantastiska jätterädisor. Nu måste jag vårda jorden så att jag kan få massor av lika fina skördar. Jag har inte dragit upp ens hälften av denna omgång, och har sått i två omgångar efter dessa. När jag har tagit en hel rad ska jag så igen där. Kan man det, utan att jorden blir trött?

PS: I kväll ska jag gå i säng med mina nyköpta magasin – en hel bunt – och njuta avkopplad och nedkopplad medan jag bläddrar. Har köpt Filter, Svensk Damtidnings Bröllopsguide, The Arks magasin och skiva samt Antikvärlden för att det fanns en guide till Sveriges loppisar, sommarauktioner, antikaffärer och andra fyndplatser. En salig blandning. Vouge väntar jag med att köpa till nästa vecka då jag är ledig några dagar till… 

2 responses to this post.

  1. Posted by kolonislampan on 10 juni, 2010 at 10:34

    Japp, imponerad var ordet! Och inspirerad, längtar tills jag ska få komma ut och stoppa ner mina små frön i jorden.

    Filter är dessutom min favorittidning, bra val!

    Svara

    • Hej Kolonislampan!
      Jag blev faktiskt lite besviken på Filter måste jag säga. Det kändes som artikeln om Bingo kunde ha kortats. Jag gillar långa texter så det är inte det, men det får inte vara långt för att det ska vara långt. Gillar Offside väldigt mycket, den skriver om sport på ett sätt som jag vill läsa det. Fast texten i Filter om dirigenten Gustavo var ju väldigt intressant!
      Hur går det med kolonin? Nya växtinköp? Besökt Zetas eller Rosendal för plantköp?
      /Kolonistan

      Svara

Kommentera

