Härliga helg är snart här

 

Här är mitt land 1 juni 2010. Ibland blir jag otålig och tycker att det inte händer något. Ibland tycker jag att jobbveckan gör att jag missar hela evolutionssteg. Så här såg det ut tidigare i år....

Här är mitt land 1 juni 2010. Ibland blir jag otålig och tycker att det inte händer något. Ibland tycker jag att jobbveckan gör att jag missar hela evolutionssteg. Så här såg det ut tidigare i år....

Jag längtar ut i frisk luft och het sol. Det är så skönt att det redan är fredag. Håller tummarna för att solen gillar mig extra mycket på lördag så att jag blir smekt rödbrun medan jag i bikini målar spaljé och kombisoffan kritvit.

Det ska också bli så spännande att se vad som har hänt medan jag har jobbat. Håller också tummarna för att hettan inte har torkat ut och tagit död på alla mina små nygrodda frösådder i landet. Det finns en risk att mina spröda små blad i blomstersängen har torkat bort. Eller att sådden i växthuset har kvävts i hettan. I dag var det tydligen 23 grader utomhus – i skuggan!

Här kommer en bildkavalkad på hur mitt köksland har utvecklats från en miserabel plätt till något som kanske (om inte allt dött nu alltså) kan bli en grönskande oas:

Här är en bild på kökslandet från 5 april 2010. Vad sorgligt det ser ut!

Här är en bild på kökslandet från 5 april 2010. Vad sorgligt det ser ut!

Här är mina köksland 27 maj 2010. Till höger samma land som på föregående bild och det ser ju betydligt grönare ut.

Här är mina köksland 27 maj 2010 från ett annat perspektiv. Ett grönare perspektiv ocks

 

Här är mitt köksland och spaljé 1 juni 2010. Det händer tydligen saker trots att våren var sen.

Här är mitt köksland och spaljé 1 juni 2010. Det händer tydligen saker trots att våren var sen. Dock inte stor skillnad mot bilden ovan. Får se om hettan har fått landen att dö - eller grönska explosivt? Spännande!

Kommentera

