Kolonistan: Våga skryta om saker du tillverkat själv

 

Före: Spaljébygget klart 18 maj 2010 men omålat.

Före: Spaljébygget klart 18 maj 2010 men omålat.

 

Efter: Här den vitmålade spaljén 1 juni 2010. Blir fint, tycker jag.

Efter: Här den vitmålade spaljén 1 juni 2010. Blir fint, tycker jag.

 

Idag har jag skrutit lite på jobbet om mitt nya staket och min spaljé. Det är en skön känsla när man har tillverkat något själv, stort som smått. För egentligen är det ju inte så svårt bara man gör ett försök, ger det lite tid och uppskattar resultatet även om det inte är helt perfekt. 

Nu är spaljén som ni ser ovan nästan vit. Det syns inte på bilden men baksidan har lite omålade fläckar eftersom färgen tog slut. Förhoppningsvis blir det fint väder och en andra strykning på både spaljén och på kombisoffan på lördag.

Har varit en underbar dag här i dag. Härligt soligt och härligt varmt. Min första jobbdag. Gläds i alla fall åt att jag fick uppleva små stunder av den:

  • Första dagen som jag kunde sitta i min lilla nya Calvin Klein-kimono på balkongen och läsa tidningen till frukost. 
  • Lyckades smita från jobbet och vara utomhus knappt en timme för att se min brorsdotter gå på bal… 
  • Njöt av att gå hem i den sammetslena sommarnatten med strumplösa fötter i skorna. 
2 responses to this post.

  1. Helt rätt, skryta lite måste man få göra! 🙂

    Svara

Kommentera

