I dag ska staketet opp

 

 

Här ska staketet "opp".

Här ska staketet "opp".

 

Jag vill opp, jag vill opp, sa stakettopp…

En travesti på en känd vårramsa får inleda den här dagen. Vad jag vill ha sagt är att nu ska jag och Cybermamma sätta upp staketlängderna på kolonin.

Vi laddar upp med att dra kort ur en lyckolek. En försenad födelsedagspresent. Du ska dra ett kort varje dag (”och änglarna ger dig vägledning”) och leva efter det. Jag fick kortet ”förlåt dig själv” och vet inte alls hur det ska hjälpa mig att sätta upp staketet.

2 responses to this post.

  1. Tack för ditt besök och din långa kommentar.
    Som du nog vet så pratas det mycket väder i England. Kanske för att det är så föränderligt! Man vet aldrig hur det ska bli!?!
    Ha det så bra.
    Ingrid

    Svara

    • Jag tror det är så att alla gillar att tala väder. Både i Sverige och England. Säkert i Sydafrika också. Särskilt bland utemänniskor som gillar att påta i jorden eller till exempel paddla kanot. Här skulle det ha blivit sol i dag – men jag är tacksam för att det i alla fall blev uppehåll.

      Ha det bra!
      /Kolonistan

      Svara

Kommentera

