Så en värld av solsken

 

Så solrosor. Det här vackra födelsedagskortet fick jag av Svärmor. Hon har gjort kortet själv. Framför ligger en tummad påse solrosfrön, som jag ska så på kolonin i dag.

Så solrosor. Det här vackra födelsedagskortet fick jag av Svärmor. Hon har gjort kortet själv. Framför ligger en tummad fröpåse med solrosfrön som jag ska så på kolonin i dag.

 

I dag är det molnigt ute. Jag som hade hoppats på lika vackert väder som de senaste dagarna. Jag har njutit av vår och sol på den korta promenaden till mitt arbete. I dag är jag ledig men jag tänker inte slås ner av lite moln (om det inte är askmoln är jag glad, glad, glad!). Istället tänker jag så en värld av solsken – stolta höga och väldigt gula solrosor. 

Jag har lite packning att göra inför resan till Rimini men sedan bär det av till kolonin. Det här kommer bli en toppendag!

Kommentera

