Tips på trädgårdsinredning och återvinning

Det gäller att våga ha idéer och det gäller att våga leva ut sina idéer. Ditt liv blir rikare. Jag har fått massor av idéer i London. Har bara lite med trädgård att göra så de hamnar under en annan sida här på bloggen – vänta och se. Jag tänker använda några av de gamla plankstumparna som ligger på kolonin för att göra ramar… Återanvändning och prylar med sliten historia är den stora inredningstrenden i världen.

Ram av återvinningsvirke på Selfridges. Den var dyr också. Jag har plankor just i den här slitna gula färgen. Barnkolonigul

Ram av återvinningsvirke på Selfridges. Den var dyr också. Jag har plankor just i den här slitna gula färgen. Barnkolonigul

 

Här är två andra bloggare som jag gärna vill lyfta fram för deras roliga grepp på trädgårdsinredning:

Lottas trädgård. Hon visar hur en krusidullig sänggavel från Ikea kan bli en otroligt vacker och funktionell klätterställning för dina rosor eller andra klängerväxter:

En sänggavel från Ikea blir en funktionell ställning för klätterväxter. Faksimil från Lottas Trädgårdsblogg.

En sänggavel från Ikea blir en funktionell ställning för klätterväxter. Faksimil från Lottas Trädgårdsblogg.

 

En annan bloggare som jag har hittat inspiration till för projekt med hammare och spik är Ulf som skriver om Kolonin i Tanto Norra. Han snickrar på härliga stolar:

Faksimil från Ulfs blogg Kolonin i Tanto Norra.

Faksimil från Ulfs blogg Kolonin i Tanto Norra.

Kommentera

