Nu har jag vunnit igen…

 

Guldkantad tillvaro. Kolonistan på vift utanför Dramaten. Kalsongvinst och SM-guld ligger bara några dagar bort.

Guldkantad tillvaro. Kolonistan på vift utanför Dramaten. Kalsongvinst och SM-guld ligger bara några dagar bort.

 

Sjukt roligt! Jag har vunnit igen. En kalsong! Jag säger bara vilken vecka det här har varit. En av de jobbigaste och roligaste i mitt liv:

  • Fredag: Först en helvetesdag i fredags på jobbet som avslutades med världens bästa nyhet – min bästa väns lilla frö har släppts ut i frihet! 
  • Lördag: SM-guld i hockey till min hemstad. HV71 så klart. Och det har firats precis hela helgen. En kollektiv seger. Segerfest som jag sent glömmer (jag och en kompis dansade loss så mycket att en danspedagog (!) gav oss beröm… ha ha).
  • Söndag: JP toppade med en tolvsidig guldbilaga som blev superbra. Här är man inte ödmjuk…
  • Tisdag: Vinner Laul Callings kalsong nr 6. Första gången jag såg fotbollsprogrammet på Aftonbladets hemsida och spontant slängde iväg ett mejl vinner jag tävlingen. Jag hyllade supertalangen John Guidetti… och En gång lila alltid lila, det gick hem.
  • Onsdag: Träffa det nya lilla livet – och åka till London för musikal, shopping och njutning. 

Jag har glömt en massa positiva saker men kan en vecka bli bättre? Förra gången vann jag en doftpåse av  Poppins trädgård (Inspirerande läsning om kung sol och vårblommor just nu…). Känns lite vardagslyxigt att få överraskande presenter.

Nu tänker jag sluta vara så personlig och avsluta: I morgon blir det nog bara ett mikrobesök på kolonin för att titta till ägorna. Flyget lyfter mot världen på eftermiddagen. Missa inte mina rapporter från ett vårigt London med blommande parker och härlig inspiration.

Kommentera

