Kolonistan mot södern på hjul

 

Koloniområdet Ingenting finns kvar trots att motorvägen och buller klyver det mitt itu. Här passerar jag alltid och vill gärna titta närmare på Ingenting.

Koloniområdet Ingenting finns kvar trots att motorvägen och buller klyver det mitt itu. Här passerar jag alltid och vill gärna titta närmare på Ingenting.

 

Då var jag på väg igen. Rullar mot södern. Mot min koloni. Längtar dit.I eftermiddag ska jag sätta nya projekt i händerna. Jag vet inte vad ännu. Kanske åker jag och köper nytt virke till att förbättra kanterna runt landen eller gräver jag upp den där grässvålen… Det är så sällan vi får tid att vara spontana så även om jag har en Att göra-lista inför våren är det först när jag väl står där på kolonin som jag verkligen vet vad jag vill göra. Göra det jag känner för den dagen, det vädret känner för den dagen. Maximalism av arbetsnyttan – på mitt sätt. Det mesta blir ju ändå gjort ändå någon gång. Nu har jag abstinens efter att få påta, släpa och dra, och gräva efter en helg av frihet.

I går gjorde jag ett kort besök vid Tanto Norra (se tidigare inlägg). Nu har jag valt ut mitt nästa besöksmål i Ingenting. Koloniområdet som har skurits mitt itu av motorvägen vid Stockholms norra infart. Busschauffören, som alltid berikar inledningen av resan med roliga anekdoter och historiska fakta, berättade i dag att området bakom Postens glaskub heter just så, Ingenting. Där i Ingenting ska Säpo passande nog bygga nytt.

Kommentera

