Flaggar upp för Kolonispanarna!

Grönt tips

En ny värld öppnade sig för mig när jag började blogga för exakt en månad sedan – och hela tiden hittar jag nya miniatyrvärldar. Jag har varit ute och bloggsurfat på temat kolonister. Har hittat massor av roliga bloggar som är väl värda att följa – du hittar dem via min sida En länk av kolonister ovan.

 

 

Faksimil från Kolonispanarnas inlägg om det äldsta koloniområdet i Köpenhamn.

Faksimil från Kolonispanarnas inlägg om det äldsta koloniområdet i Köpenhamn.

 

Den blogg som jag dock framför alla andra redan nu vill rekommendera och som kommer att inspirera mig maximalt och roa mig mycket är Kolonispanarna. Massor av helt underbara bilder på koloniträdgårdar som har allt – och lite till. Missa inte bloggen – och missa inte att besöka Vennelyst, äldsta koloniområdet i Köpenhamn eller stugområdet Citadellet i Landskrona med ett riktig palats i miniformat! Uppdatera mera!

(Toppbetyget till Kolonispanarna kunde också ha varit för att jag tycker om radioprogrammet spanarna – eller för att där finns en faksimil på den enda kolonibok jag har läst: Koloniträdgården, men det är för att idéen är en alldeles underbar rip off. Tack!)

Kommentera

