Söndag morgon och sol…

… men eftersom Kolonistan är på vift. Härligt väder för att ta en långpromenad över mot Söder och titta på något koloniområde. Tror det ska finnas ett vid Tantolunden. Återkommer med bilder senare i dag – och ett härligt middagstips på vårig soppa.

Grönt tips:

Nu tänker jag dela med mig att ett grönt tips som jag brukar praktisera. Jag sparar på både julens och påskens lökar. Låter lökarna vissna ner och vänta på att planteras ut i landet till våren. Hittills har i alla fall några överlevt och blivit glädjespridare på kolonin. Häromdagen tyckte jag mig skymta topparna av förra påskens pärllök, som jag hade petat ner i landet.

Min husmorstips konkretiseras här av Plantboden, Rosendals trädgård.

Mitt husmorstips konkretiseras här av Plantboden, Rosendals trädgård.

PS: Den där marknaden i går var ingen höjdare. Det kan hända att den blir bättre – Stockholm Weekend Market – men annars kan du med bättre hopp om lycka besöka Hötorget på lördagar, loppis och blommor.

Kommentera

