Blåsdag i dag

Så har man landat under ett askmoln. Tror till och med jag fick det i ansiktet. Plötsligt, efter en härligt vårlik och inspirerande dag i stan – och i Rosendals trädgård, kom ett moln av regn och damm emot mig på vägen hem. Jag såg det rusa Narvavägen ner och jag hann inte helt vända mig om innan jag var pepprad i ansiktet! Jag skrattade högt! När jag kom hem hade jag små små svarta prickar i ansiktet. Det kan ha varit grus, det kan ha varit aska…

Hur som helst har vulkanen på Island sett till att det är kaos i flygtrafiken – och SJ har plötsligt fått tillbaka alla tjuriga kunder som aldrig någonsin skulle åka tåg igen efter vinterns debacle.

Kommentera

